Już ponad 200 szkód mieszkaniowych obejrzeli likwidatorzy Warty za pośrednictwem smartfonów swoich klientów. Nowa aplikacja stosowana przez Wartę pozwala likwidatorowi ocenić rozmiary zniszczeń bez konieczności wysyłania na miejsce rzeczoznawcy. Dzięki temu decyzja o wypłacie odszkodowania jest podejmowana szybciej.
– Coraz wiÄ™ksza popularność smartfonów otwiera ubezpieczycielom nowe możliwoÅ›ci obsÅ‚ugi klientów.  PrzykÅ‚adem może być aplikacja pozwalajÄ…ca likwidatorowi na obejrzenie zniszczeÅ„ w szkodach mieszkaniowych ?zza biurka?. Już ponad 200 szkód zlikwidowaliÅ›my przy pomocy takiej aplikacji i mogÄ™ powiedzieć, że ta usÅ‚uga cieszy siÄ™ dużym zainteresowaniem klientów ? mówi Adam Fulneczek, dyrektor Departamentu Strategii Likwidacji Szkód w Warcie.
Oględziny on-line przyspieszają decyzję
Jak to działa w praktyce? Po przyjęciu zgłoszenia szkody i analizie uzyskanych informacji likwidator może zdecydować o wypłacie w trybie uproszczonym, czyli bez oględzin rzeczoznawcy. W wielu wypadkach wystarczy mu telefoniczna informacja od klienta o zakresie uszkodzeń czy też ich opisanie w formularzu zgłoszeniowym dostępnym na stronie Warty. Czasem potrzebne jest też dosłanie zdjęć czy dokumentów. W niektórych sytuacjach konieczne są jednak oględziny. Teraz można je zrobić on-line i dzięki temu szybciej podjąć decyzję o wypłacie.
– DziÄ™ki wykorzystaniu aplikacji możemy nie tylko likwidować wiÄ™cej szkód zalaniowych  w trybie uproszczonym. Możemy też  rozszerzyć jej  stosowanie na  szkody kradzieżowe i ogniowe. Do tej pory wymagaÅ‚y one wizyty rzeczoznawcy. Teraz wystarczy nam inspekcja on-line, dziÄ™ki której uzyskujemy dokumentacjÄ™ potwierdzajÄ…cÄ… wÅ‚amanie lub straty spowodowane przez pożar. Dodatkowo za poÅ›rednictwem smartfona możemy w trakcie oglÄ™dzin pozyskać dokumenty wymagane do likwidacji szkody np. potwierdzenie zakupu skradzionego mienia, notatki z policji, oÅ›wiadczenia sprawców itp. ? mówi Artur Piechel, dyrektor Centrum Likwidacji Szkód w Warcie.
Ze smartfona klienta do sytemu Warty
Likwidator, rozmawiając z klientem przedstawia mu możliwość dokonania oględzin za pośrednictwem aplikacji na smartfona. Jeśli klient wyraża na  to zgodę, dostaje SMS z linkiem do miejsca skąd może pobrać aplikację (na razie na telefony z systemem operacyjnym Android). Po jej pobraniu likwidator dzwoni do klienta i za pośrednictwem aplikacji ogląda zniszczenia na swoim monitorze. Robi też zdjęcia, które zapisywane są w elektronicznej teczce szkodowej w systemie Warty. W prostszych sprawach , już w czasie inspekcji likwidator wylicza wartość szkody i wspólnie z poszkodowanym uzgadnia wysokość odszkodowania. W trudniejszych przypadkach, likwidator umawia się z poszkodowanym na telefon, spokojnie analizuje dokumentację i oddzwania do klienta z propozycją wypłaty.
– Posiadacze smartfonów bardzo pozytywnie reagujÄ… na propozycjÄ™ skorzystania z aplikacji, sÄ… ciekawi i z dużym zaangażowaniem współpracujÄ… z likwidatorem.Takie oglÄ™dziny Å‚atwiej zaplanować czasowo i zwykle trwajÄ… krócej niż wizyta rzeczoznawcy ? mówi Artur Piechel.
Więcej wypłat w ramach szybkich ścieżek
Już teraz około 54% indywidualnych szkód majątkowych jest w Warcie likwidowanych w trybie uproszczonym bez konieczności wysyłania na miejsce rzeczoznawcy.
– Możliwość dokonania zdalnych oglÄ™dzin przez smartfona w dÅ‚uższym okresie pozwoli jeszcze bardziej poprawić ten wskaźnik. Ubezpieczenia mieszkaniowe sÄ… wrÄ™cz stworzone do wdrażania tego typu rozwiÄ…zaÅ„ uÅ‚atwiajÄ…cych klientom szybsze uzyskanie wypÅ‚aty odszkodowania. Planujemy wykorzystanie tego rozwiÄ…zania również w innych rodzajach szkód  ? mówi Adam Fulneczek.
dostarczył infoWire.pl