Wiercimy

Dobra praktyka Nestlé Polska S.A. na Targach Dobrych Praktyk

Dobra praktyka Nestlé Polska S.A. na Targach Dobrych Praktyk
Dbanie o środowisko zaczyna się już na etapie projektowania opakowania produktu – mogli się o tym przekonać 20 października 2010 odwiedzający stoisko firmy Nestlé na Targach Dobrych Praktyk w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego. Jak wiele może zyskać środowisko, jeśli zmniejszymy opakowanie produktu o zaledwie kilka milimetrów? Pozornie niewiele. Okazuje się jednak, że np. skrócenie opakowania zbiorczego deserów marki WINIARY (36 torebek) o 9 mm pozwoliło na ograniczenie zużycia tektury o 2,3 tony! A to oznacza oszczędność na wadze o ok. 17% w skali roku. Dzięki takiemu podejściu do biznesu w 2009 r. firmie Nestlé udało się nie tylko zredukować produkcję papieru i tektury, ale również szkła, którego zużycie zmalało aż o 167 ton.Dlaczego zmniejszanie opakowań jest ważne? Mniejsza masa i objętość opakowań to mniej odpadów, co pozwala na ograniczenie negatywnego wpływu na nasze bezpośrednie otoczenie. Badanie czterech ważnych wskaźników: emisji CO2 wpływającej na zmiany klimatyczne, łącznego zapotrzebowania na energię, zużycia wody i odpadów stałych, na każdym etapie produkcji opakowania, pozwala firmie

Dbanie o środowisko zaczyna się już na etapie projektowania opakowania produktu – mogli się o tym przekonać 20 października 2010 odwiedzający stoisko firmy Nestlé na Targach Dobrych Praktyk w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego.

Jak wiele może zyskać środowisko, jeśli zmniejszymy opakowanie produktu o zaledwie kilka milimetrów? Pozornie niewiele. Okazuje się jednak, że np. skrócenie opakowania zbiorczego deserów marki WINIARY (36 torebek) o 9 mm pozwoliło na ograniczenie zużycia tektury o 2,3 tony! A to oznacza oszczędność na wadze o ok. 17% w skali roku. Dzięki takiemu podejściu do biznesu w 2009 r. firmie Nestlé udało się nie tylko zredukować produkcję papieru i tektury, ale również szkła, którego zużycie zmalało aż o 167 ton.

Dlaczego zmniejszanie opakowań jest ważne?

Mniejsza masa i objętość opakowań to mniej odpadów, co pozwala na ograniczenie negatywnego wpływu na nasze bezpośrednie otoczenie. Badanie czterech ważnych wskaźników: emisji CO2 wpływającej na zmiany klimatyczne, łącznego zapotrzebowania na energię, zużycia wody i odpadów stałych, na każdym etapie produkcji opakowania, pozwala firmie Nestlé stale je ulepszać.

Podobno najtrudniejszy jest pierwszy krok. To prawda, ale jednocześnie jest on najważniejszy. Dlatego firma Nestlé troszczy się o to, aby już na samym początku, gdy dopiero projektowane jest opakowanie, mieć na względzie jego potencjalny wpływ na środowisko – mówi Iwona Konstanty, Starszy Specjalista ds. PR Nestlé Polska S.A.

Mniejsze opakowanie to też mniej surowców, które trzeba potem poddać recyclingowi oraz  efektywniejszy transport produktów. Wiąże się z tym znaczne zmniejszenie ilości dwutlenku węgla emitowanego do atmosfery na przykład poprzez samochody dostawcze. Z mniejszych opakowań zadowoleni są również partnerzy biznesowi, którzy dzięki wprowadzanym ulepszeniom mogą bardziej ekonomicznie przechowywać oraz przewozić produkty.

To właśnie dzięki właściwie zaprojektowanym opakowaniom i optymalnym doborze materiałów konsument zyskuje pewność, że produkt jest zapakowany w bezpieczny materiał.

A to już wiesz?  Babol.pl ? z humorem i bardzo emocjonalnie o sporcie

Nestlé jako największy na świecie producent żywności, jest zobowiązane do tworzenia wspólnej wartości w perspektywie długofalowej, poprzez zwiększanie dostępu do wysokiej jakości żywności i napojów na całym świecie. Firma dąży do tego, by robić to w sposób odpowiedzialny, pozwalający na zachowanie środowiska naturalnego dla przyszłych pokoleń. Zasady te zawarte są min. w Polityce Nestlé w Zakresie Zrównoważonego Rozwoju Środowiska.

Źródło Nestlé Polska S.A.. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy