Wiercimy

Elektryczny concept car Peugeota otrzyma najnowocześniejszy układ kierowniczy produkowany w Polsce

Concept car Peugeot EX1, który udowadnia, że samochody elektryczne swą dynamiką i charakterem dorównują sportowym maszynom o standardowym napędzie, zostanie wyposażony w specjalną wersję produkowanego m.in. w polskim zakładzie Nexteer Automotive elektrycznego układu kierowniczego single-pinion EPS. Zmniejszający tarcie i wysoko wydajny system wskazuje, że produkowane obecnie układy ze wspomaganiem elektrycznym mogą znaleźć swe zastosowanie także w najnowocześniejszych pojazdach koncepcyjnych światowych producentów.Peugeot EX1 wyposażony jest w cztery silniki elektryczne, które łącznie produkują moc aż 340 koni mechanicznych i moment obrotowy o wartości 240 niutonometrów. Sprawia to, że maksymalna prędkość EX1 wynosi 260 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa jedynie 3,58 s. Ponadto, w przeciwieństwie do większości samochodów sportowych, francuski concept car wyposażony jest w dwa drążki kierownicze zastępujące standardową kierownicę. Rozwiązanie to podobne jest do systemów sterowania stosowanych w kokpitach lotniczych.Sercem układu kierowniczego EX1 jest najnowsza wersja rozwijanego od 10-ciu lat przez Nexteer Automotive systemu EPS (Electric Power Steering) –

Concept car Peugeot EX1, który udowadnia, że samochody elektryczne swą dynamiką i charakterem dorównują sportowym maszynom o standardowym napędzie, zostanie wyposażony w specjalną wersję produkowanego m.in. w polskim zakładzie Nexteer Automotive elektrycznego układu kierowniczego single-pinion EPS. Zmniejszający tarcie i wysoko wydajny system wskazuje, że produkowane obecnie układy ze wspomaganiem elektrycznym mogą znaleźć swe zastosowanie także w najnowocześniejszych pojazdach koncepcyjnych światowych producentów.

Peugeot EX1 wyposażony jest w cztery silniki elektryczne, które łącznie produkują moc aż 340 koni mechanicznych i moment obrotowy o wartości 240 niutonometrów. Sprawia to, że maksymalna prędkość EX1 wynosi 260 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa jedynie 3,58 s. Ponadto, w przeciwieństwie do większości samochodów sportowych, francuski concept car wyposażony jest w dwa drążki kierownicze zastępujące standardową kierownicę. Rozwiązanie to podobne jest do systemów sterowania stosowanych
w kokpitach lotniczych.

Sercem układu kierowniczego EX1 jest najnowsza wersja rozwijanego od 10-ciu lat przez Nexteer Automotive systemu EPS (Electric Power Steering) – wspomaganego elektrycznie układu, który poprawia zwrotność francuskiego concept car’a, gwarantuje niskie zużycie energii i tym samym zapewnia jego daleki zasięg – cechy szczególnie istotne w samochodach elektrycznych o charakterze sportowym. Ponadto niskie poziomy tarcia układu single-pinion zdecydowanie poprawiają wyczucie drogi przez kierowcę. Dzięki prowadzonemu samodzielnie rozwojowi zaawansowanych bezstykowych czujników, bezszczotkowych silników oraz układów sterujących, elektryczne układy kierownicze firmy Nexteer charakteryzują się lepszym, bardziej bezpośrednim wyczuciem drogi, a siła potrzebna do obracania kierownicy narasta bardziej proporcjonalnie wraz ze skręcaniem kół.

– Peugeot EX1 to idealny przykład tego, że układy kierownicze wspomagane elektrycznie wprowadzają zupełnie nowe doznania w prowadzeniu sportowych samochodów, pomagając także w ograniczeniu ich wpływu na środowisko. Jesteśmy dumni, że mogliśmy wesprzeć ekscytującą wizję elektrycznego samochodu przyszłości koncernu PSA. Ponadto, skupiając się w naszej pracy wyłącznie na produkcji układów kierowniczych
i dostarczając systemy tworzone od początku produkcji do jej finalnego etapu, byliśmy w stanie dopasować charakter naszego układu do projektu PSA zdecydowanie szybciej niż którykolwiek inny producent na rynku. Fakt, że Nexteer Automotive stworzył uniwersalną technologię EPS, która pozwala zredukować emisję CO2  dla produkowanych obecnie modeli samochodów, wskazuje, że elektryfikacja w dziedzinie motoryzacji to nie jedynie pieśń przyszłości, a rzeczywistość – mówi Laurent Bresson, dyrektor globalnej sprzedaży i marketingu oraz dyrektor zarządzający Nexteer Automotive w Europie.

A to już wiesz?  Supersport Wirtualnej Polski

By zapewnić maksymalnie efektywną pracę układu, inżynierowie Nexteer Automotive, ściśle współpracując ze specjalistami koncernu PSA, w bardzo krótkim czasie stworzyli oprogramowanie układu single-pinion EPS, zaprojektowane specjalnie dla modelu EX1. Było to możliwe dzięki temu, iż systemy EPS mogą być w pełni adaptowalne na potrzeby konkretnego producenta i modelu samochodu.

Układy Nexteer Automotive, jako jedyne na świecie, mają obecnie zastosowanie we wszystkich klasach samochodów osobowych – od aut miejskich po SUV’y. Jednymi z najnowszych modeli, w których stosowany jest single-pinion EPS, są m.in. modele Citroena – najnowszy DS3 oraz aktualna wersja miejskiego C3.

– Nasi inżynierowie pracowali nad wersjami systemu EPS przeznaczonymi dla wszystkich klas produkowanych obecnie aut osobowych – od elektrycznych samochodów miejskich po mocne muscle car’y. Dzięki temu zdobyli niezbędne know-how, które możemy teraz wykorzystywać pracując nad nowymi projektami dla największych światowych producentów – mówi Paul Poirel, główny inżynier Nexteer Automotive w Europie.

O Nexteer Automotive:

Nexteer Automotive jest globalną firmą produkującą układy kierownicze ze wspomaganiem hydraulicznym i elektrycznym, kolumny kierownicze oraz produkty do układów jezdnych dla producentów oryginalnych podzespołów. Dla 60 klientów Nexteer Automotive pracuje sztab 8 300 osób, wykonujących powierzone im zadania w 22 fabrykach, sześciu centrach inżynieryjnych oraz 14 centrach obsługi klienta położonych w Ameryce Północnej i Południowej, Europie oraz Azji. Wśród klientów Nexteer Automotive znajdują się: GM, Fiat, Ford, Toyota, Chrysler, PSA Peugeot Citroen oraz producenci z Indii, Chin oraz Ameryki Południowej. www.nexteer.com

O Nexteer Automotive Poland:

Nexteer Automotive Poland jest polskim oddziałem Nexteer Automotive, globalnej firmy produkującej układy kierownicze ze wspomaganiem hydraulicznym i elektrycznym, kolumny kierownicze oraz produkty do układów jezdnych dla producentów oryginalnych podzespołów. W Polsce znajdują się dwa zakłady Nexteer Automotive: w Tychach oraz w Gliwicach, zatrudniające łącznie 1400 osób. W trakcie roku produkują one ok. trzech milionów układów i kolumn kierowniczych, w tym najbardziej zaawansowany technologicznie układ Single Pinion EPS. W ramach tyskiej fabryki funkcjonuje także centrum inżynieryjne, które tworzy specjalistyczne rozwiązania dla samochodów osobowych produkowanych przez globalne koncerny samochodowe, klientów Nexteer Automotive. Tyska fabryka Nexteer Automotive jest zarazem jednym z największych zakładów firmy na świecie pod względem zatrudnienia oraz wielkości produkcji. www.nexteer.com

A to już wiesz?  Satelitarna rewolucja w rolnictwie

Źródło Nexteer Automotive Poland. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy