Czołowa brytyjska grupa spożywcza Princes 31 marca 2013 zamknęła rok rekordowym wynikiem sprzedaży na poziomie 1,74 mld funtów.
<
p style=”text-align: justify;”>W porównaniu do roku ubiegłego, wartość sprzedaży wzrosła o 15% (w 2012: 1,51 mld ?), a zysk netto ukształtował się na poziomie 40,4 mln funtów (w 2012: 31,1 mln). Firma pozostała wierna swoim założeniom strategicznym: bycia najbardziej preferowanym producentem oraz dostawcą wiodących marek i produktów spożywczych.
W Wielkiej Brytanii Princes pozostaje największym dostawcą żywności w puszkach, zaś wynik finansowy za ostatni rok plasuje grupę na 10. miejscu wśród największych przedsiębiorstw spożywczych na rynku macierzystym.
W ciągu ostatnich trzech lat grupa Princes kupiła dwa największe zakłady produkcji żywnosci puszkowanej we wschodniej Anglii. We Włoszech natomiast utworzono zupełnie nową jednostkę, która może się pochwalić jedną z najbardziej wydajnych i nowoczesnych w Europie linii przetwórstwa, puszkowania i pakowania pomidorów. W portfelu znaczących inwestycji kapitałowych Princes, w ostatnim roku znalazły się również: nowy magazyn oraz modernizacja należącego do grupy zakładu produkcji napojów bezalkoholowych w Bradford, a także nowa linia produkcyjna w wytwórni olejów jadalnych w Belvedere w hrabstwie Kent. Grupa Princes posiada w tej chwili 14 zakładów produkcyjnych i zatrudnia ponad 6000 pracowników.
Elementem trwającego programu rozwoju marki było ponowne wprowadzenie na rynek legendarnej marki Crosse & Blackwell, obejmującej szeroki wybór zup w puszkach i innych produktów przetwórstwa warzywnego, dostępnych w Zjednoczonym Królestwie. Zupy Crosse & Blackwell jako pierwsze na Wyspach wyróżnione zostały prestiżową akredytacją Good Housekeeping Institute i pozostają obiektem istotnych nakładów na działania marketingowe. Strategia ekspansji w Europie kontynentalnej oraz na rynkach międzynarodowych jeszcze bardziej poprawiła sytuację grupy, co miało odzwierciedlenie we wzroście wartości sprzedaży poza Wielką Brytanią o 25% (do 350 mln funtów z 280 mln w roku 2012). Poza obsługiwaniem kilku czołowych marek spożywczych na rynku brytyjskim, Princes jest aktualnie wiodącym producentem ryb w puszkach w Holandii i wlaścicielem największej na rynku austriackim marki puszkowanego tuńczyka ? Vier Diamanten.
Każdego dnia miliony konsumentów wybierają nasze produkty, bo darzą je zaufaniem z uwagi na wybór, wartość i jakość. Reagujemy na zmieniające się potrzeby nabywców, oferując wciąż nowe, innowacyjne produkty o różnym zastosowaniu. Rozszerzając naszą dystrybucję na kolejne kraje, docieramy do większej liczby klientów – z wiekszą częstotliwością i z rozbudowywanym cały czas portfelem produktów – podkreśla Ken Critchley, Dyrektor Zarządzający Princes.
Biorąc pod uwagę ostatni rok finansowy, Princes poczyniła znakomite postępy dzięki nastawieniu na zdobycie pozycji spożywczego lidera. Kluczowym elementem podejmowanych działań było skoncentrowanie się na mocnym partnerstwie w relacji klient ? dostawca. W połączeniu z solidnym inwestowaniem w nasze marki, zakłady i ludzi, odnotowaliśmy wzrost zarówno na rynku macierzystym, jak i na arenie międzynarodowej, co stanowi główną część naszej strategii.
Zmiany w firmie objęły też proces zdobywania pracowników: Pragnąc zaoferować stabilną ścieżkę kariery, szkolenia i wsparcie w rozwoju na najwyższym poziomie, zwiększyliśmy również rekrutację studentów i absolwentów.
W ciągu ostatnich trzech lat, sprzedaż produktów grupy Princes zwiększyła się o 47%, co wiązało się z zatrudnieniem dodatkowych 1350 osób na różnych poziomach międzynarodowych działań. Przez ten czas firma sukcesywnie zwiększała także skalę swojej produkcji spożywczej na drodze przejęć i naturalnego wzrostu.